Wednesday, February 23, 2011

berubah Laa (!)

okay . aku nak share something dengan korang . anggap ni pengajaran tuk semua okay . bukan laa nak kutuk atau mengata . ini hanya satu cerita . cerita benar . aku sebenarnya ta paham dengan perangai dengan sorang makluk ALLAH ni . hummm . dia ni pangkat-pangkat abang laa dengan aku . umur dia around 25 something . and dia ni aku dah anggap macam abang aku sendiri dah . sebab dia sendiri pun anggap aku macam adik dia . aku dengan dia memang rapat gilaa . anything happend dekat dia , aku orang first akan tau . dasyat tak ? HAHA . ta payah nak dasyat sangat la kan . tak salah kot kalau dah anggap macam adik or abang sendiri , tak salahkan share something tu ? terpulang laaa kan .

yang nak dijadikan cerita ni , dia ni dah jatuh hati dekat akak aku . tangkap chin habis laa dekat akak aku ni . macam mana aku tau ? kan aku dah kata tadi , kitorng ni rapat . dia akan cerita everything dekat aku pasal dia semua . tak kesah la apa pun . akak aku ni pun tahu yang dia ni syok abis dekat akak aku ni . APA RIAKSI AKAK AKU ? akak aku tak terima dia . dia ni baik , ummmmm . dalam baik2 dia ada jahat dia jugak . bukan laa aku nak cakap dia jahat . tapi , dari segi penilaian aku , kalau aku jadi akak aku tu pun aku tak nak . HAHA . hummm . the problem is . kau dah tahu kau cam tu , asal kau nak buat lagi ? dia buat apa ? tak pelu la aku nak cerita kan . biar tuan punya badan ja tahu . hah . kau dah tahu kenapa akak aku tu tanak dekat kau , asal kau still nak buat perangai buruk kau lagi ? nasihat ? perh . habis air liur aku ni nasihat dekat dia . tapi , HAHA . masuk kiri kuar kanan . lantak kau laa . kau dah besar . kau dah boleh fikir sendiri kot . yang merimas kan aku , ngadu dekat aku , asal akak aku buat dia macam tu . HAHA . aku macam nak jaa sound dia cakap ' kalau aku jadi akak aku tu , aku sendiri akan buat benda yang sama ' . haih . aku ta paham laaa . kau dah suka dia , kau dah tahu dia tu macam mana , kau fikir laa . berubah laa dah kalau kau nak dia sangat .

SALAH KA KALAU BERUBAH ? tak salah kalau berubah utuk kebaikan . berubah laa wahai abang ku . mana tau akak aku boleh terima kau lepas kau berubah tu . kan ? eh . aku tahu laa kaka aku tu . kalau dia tak terima kau sekali pun , atleast kau dah cuba sedaya upaya .  tolong uh . ini hanya satu nasihat . kalau kau ta nak berubah jugak , nasib kau laa . tapi aku dah tanak dengar laa kan macam mana akak aku layan kau la apa laa . HAHA . nasib laaaaaaaaa . nasihat dah ta larat nak nasihat dah . haih . aku pun kesian jugak dekat kau , tapi kau ta kesiankan diri kau , so , nothing to say la kan . diri sendiri yang wat hal .

pengajaran untuk semua : tak salah kan kalau kita nak kan dekat seseorang tu , berubah tuk kebaikan . kalau kita still tak di terima , it sokay . at least kita dah mencuba . perubahan tu pun adalah untuk kebaikan diri sendiri jugak = )

No comments:

Post a Comment